~FoLLoW Me~

Saturday, 25 August 2012

Berhenti menghina mereka Bertudung Labuh

Raya yg ke 8..semua seronok beraya di kampung dengan menikmati pelbagai juadah dan berjumpa sanak saudara.. sejauhmana kita mengetahui batas hubungan antara lelaki dan perempuan atau kebatasan hubungan kita sesama saudara mara.. apa2pun harap tidak terlambat untuk saya mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..minta maaf andai ada silap dan salah dan terkasar bahasa ye.. =)
...............................................................................................................................................................

> tudung apa ko pkai ni.. macam kain langsir je aku tengok..

> nape sampai duk rumah pun nak pakai tudung besar2..dengan stokin plak.. bukan ada sapa2pun.. sedara mara je pun mcm Adik Beradik sendiri jee.. ALIM TAK BERTEMPAT lah..!

> kenapa suka sgt pkai tudung besar2.. tgk ustazah2 dalam TV tu..pakai selendang2..lilit2.. cantk je.. tutup aurat jugak.. duk pkai tudung besar bulat@4 segi mcm ni.. BURUK sangat..

> dah lah pakai baju besar.. tudung besar.. badan pun nampak besar.. Tak Cantik.. HODOH nampak..

> Kamu Bukan Ustazah.. Bukan Orang yg jenis hafal2 quran tu.. nak pakai tudung tutup litup macam ni.. kita biasa2 je..pakaian biasa2 sudah lah.. nak tudung labuh semua.. ilmu kita bukan banyak mana pun...

hurm.. macam2 kata2 yang di lontarkan oleh sebilangan orang yang masih tidak memahami konsep menutup aurat yang sebenar.. ilmu pada diri tidak lah setinggi mana tetapi tidak jugak secetek mana..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Comment My Blog~