~FoLLoW Me~

Friday, 21 January 2011

Sanah Helwah ya Ukhti Nadia..^_^


sambutan hari kelahiran ku yang ke-20 tahun kali ini sangat tidak ku duga..
.:19 januari 2011:.
tidak ku sangka sepanjang hidup ku selama 20tahun ini di hargai oleh sahabat2..
sahabat yang baru ku kenal tidak sampai setahun di sini..
bagaimana harus ku ungkap..
hanya kiriman doa mampu ku utus kan buat sahabat2 yang sentiasa berada di sisi..
jatuh bangun ku ada mereka sentiasa di sisi..

.:KEJUTAN dari sahabat2 surau KIY:.



x sangka tgh baca ayat al-quran(dlm kelas tajwid), datang sahabat2 muslimat bawa kek kat atas ni..ramai2..
tersentap diri ini dgn kehadiran mereka..
sukar untuk di ungkap apabila mereka hadir dgn membawa kek dan mkn2 sedikit untuk di jamah..
tidak cukup dgn kek yg di bawa..
dapat pulak kad beday..
lebih hargai apabila ianya di buat sendri oleh sahabat2 ku..
bkn sahaja dr muslimat.muslimin jugak turut memberi ucapan..
ni kad nya..


<= muslimat punye...






muslimin punyer =>


.: ini ucapan dari muslimin:.

.:ni ucapan2 dari muslimat:.


.: KEJUTAN dari sahabat2 tahun 1:.
.:20 januari 2011:.
kejutan ni pulak time pergi rehlah dgn sahabat2 kat Sg. Congkak..
buat BBQ,makan2 dalam talam..
tengah sembang2 dgn sahabat2..
tiba2 seorang bg ucapan lepas tue ckp nk sambut beday seseorg..
ingat kan nak sambut ramai2..
tiba2 kena panggil ke depan kan..
masa tgk kek ni ada nama "nadia"
YA ALLAH..rasa terharu sgt4 lah..
terkejut..di suro bagi ucapan plak..
time tue cam ish..malu pun ada..
nak letak gambo n video..hmm..x yah lah..segan..(^_^)

ni antara hadiah2 yang aku dapat dr sahabat2..


t-shirt ni punye lah pkai smpai dah nk ilang warna nya...dapat dari kak fizah.. senior yang pertama yang saya kenal di UKM ni..
ari pertama je dah ketuk bilik saya dah..bg no punye lah berlambak..tk pasal2 bilik jadi tempat rujukan fizik..hehehe... thanks to my beloved sister in UKM.
~KAK FIZAH~


ini pulak aku dapat dari sahabat yang.. memang banyak bimbing aku..jatuh bangun aku..dia lah yang tolong..walaupun orang lain takut dgn dier..sebab dier ni cam ganas lah..tp di sebalik kekasaran nya..ada kelembutan nya..cuma tidak dpt di zahirkan.. dier sangat memahami..sangat membantu..nasihat2 dier sangat berguna..bersyukur sangat aku dpt sahabat mcm dier.. ingat lagi masa dier jaga aku kat hospital.. x tido malam dier duk tgk aku nangis..semoga ALLAH beri kekuatan pada sahabat aku ni dan terus kan mencari keredhaan ALLAH.

masa beday aku..dier bg ni hah.. "amalan surah-surah pilihan".. pilihan yang sangat baik..sebab apa..?? aku bawa ke hulur ke hilir buku ni..
bila je buka buku doa ni..
<=tertulis ucapan ni hah!
dier suka membaca..dier slalu motivate aku utk byk membaca..kerana membaca lah aku hormat ilmu yang ada pada dier.. thanks to my beloved friend..
~IFFA~


ini pulak antara buku2 ilmiah yang aku dapat dr sahabat2


buku ni tajuk nya "rabiatul adawiyah" dengar nama je dah tahu dah siapa kah wanita ini..
wanita yang di angkat tarafnya menjadi WALI ALLAH..
bersesuaian pada nama orang yang memberi nya...
senior aku gak bg..dier ni aku kenal sebelum msuk UKM gi..
bila msuk ukm aduh x sangka rupanya dier adalah kalangan orang yang hebat2..
layan sblum ni cam slumber je..dah lama duk UKM baru rse rendah diri sgt tuk tegur dia..huhu..cam terharulah dpt hadiah dr 'beliau' sebgai kenangan..dier pun dah nk grade..harap masa depan dier lebih cerah di luar sana.. Terima kasih lah abg wali atas sokongan dan dorongan.. famous oOo abg ni..hurm.. kerana kecerian,peramah nya mmg senang didekati sahabat2 lah..
Thanks to my (beloved cam pelik kan) hmm..thanks for my caring brother
~ABANG WALIYUDDIN~



buku ni tajuk dah nampak kan... "Tahajud Cinta Nisa"..
menarik ceritanya.. ujian ALLAH itu harus di hadapi dgn ketabahan dan kesabaran.. dan janji ALLAH itu pasti..tabah nisa ni..pegang janji allah
"sesungguh nya ALLAH sentiasa bersama dgn orang yang sabar"
seperti hamba allah yang beri buku ni pada aku..dier sgt tabah..tabah melayan karenah aku..haha.. dia cosmate aku..sentiasa duk sebelah kat kuliah..study sesama..dier sangat baek..dan sangat membantu (time aku tertido kat kuliah) heheh.. apa2pun aku harap ALLAH akan terus tingkatkan ketabahan nya dalam hadapi ujian ALLAH..


<= ni ucapan dier letak kat buku yang dier bg..
x tau nk ucap apa lg..tp dier lah cosmate yang sgt4 mengambil berat bkn je dr pljrn aku tp jgk kshtn dan tarbiyah utk aku.. thanks 4 my beloved cosmate
~KAK AISYAH~










ni pulak dapat dari senior jugak..yang seday x dpt ucapan dari nya dlm buku ni..ishh..tp apa2pun buku ini besh sgt3..
dia ada bg lg satu pinggan kaca yg cntik..tp x smpt lak nk amik pic nya.. tajukbuku ni seperti yang tercatat dlm buku ni..
"Telusuri Jalan Al-AMIN..." al-amin tahu kan sapa..??
sudah tentu baginda RASULULLAH..
menceritakan segala nya ttg rasulullah sepanjang idup nya..
seperti akk yang saya kenal ni..dalam diam nya..terselindung pelbagai penceritaan yang x mampu ku telusuri.. hanya mampu ku harap semoga akk tabah dan terus melayari kehidupan ini dgn penuh kesyukuran..
Thanks to my caring sister
~KAK YATI~

yang ni kan sebenar nya tambah lagi ada bear "PENYU"..hah! dah terjawab dah nape nama kat FB "PENYU UKM"..hahaha..
ni adalah sebahagian drpd hadiah yang di berikan..
di sebab kan menghormati keadaan sekeliling..
aku x dapat cerita lebih lah ttg hamba ALLAH yang beri barang2 ini...
sekali kotak beso di pos nya kat aku...
Terima kasih pada HAMBA ALLAH yang sgt pemurah ni..
~HAMBA ALLAH~




.:secara kebetulan je di anggap hadiah beday:.


tiba2 hp rosak lak time tue..tiba2 bapak aku ajakbeli hp baru..aku x mntk ah mahal2..takat bole call n msg dah syukur dah...
yang jam ni lak..
alhamdulillah rezeki...


segala yang aku ada..semua nya adalah MILIK ALLAH...
dan sahabat2 yang ada sekarang juga adalah KURNIAAN ALLAH..
x mampu aku ungkap dgn kata2..
aku amat bersyukur dengan kehadiran mereka..
dan sukar utk aku nyatakan betapa beruntung nya aku mendapat sahabat2 sehebat mereka..


1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Comment My Blog~