~FoLLoW Me~

Monday, 13 December 2010

nak pandang ATAS ke nak pandang BAWAH..??

mcm pelik je tajuk nyaa..
keputusan peperiksaan sem 1 ni dah dapat..
alhamdulillah..
syukur dgn keputusan nyaa..


nak pandang ATAS ke nak pandang BAWAH ye..??


Saturday, 11 December 2010

Sakit yang ku rasa biar lah jadi penawar dosa ku.. jika harus aku mati,temu kan ku dengan-MU..

ujian ALLAH itu indah..
ALLAH uji kerana ALLAH sayang..
ALLAH uji kerana ALLAH tahu kita mampu menempuhnya..



sakit YA ALLAH..
hanya ALLAH sahaja yang mengetahui kesakitan ini..
aku hampir putus asa..
apabila ujian ini aku terima..
diri terasa sungguh besar dosa ku tanggung selama ini..

sakit YA ALLAH..
ini hanya azab mu di dunia..
tidak ku bayangkan azab mu di akhirat kelak..

Thursday, 25 November 2010

Ujian untuk di TEMPUH..bukan untuk di REDAH..

Hampir setengah tahun berlalu aku menyepi tanpa meng'update' blog ini..
pasti ada tertanya..
kemanakah pemilik blog ini..??
masihkah dia seperti dirinya sebelum ini??
atau telah jadi sebaliknya dalam kehidupannya..??


semuanya akan terjawab oleh coretan ku kali ini..
hampir 5bulan lalu diri ini barada di kawasan dimana tempat untuk memilih jalan hidup sebenar dan mencorak diri sebagai hamba ALLAH..
kawasan yang pernah ku kata kan sangat bahaya..
dan ku hampir tersungkur..
adakah aku TEMPUH kehidupan aku di sini..
atau hanya REDAH saje..
apakah yang di maksud kan TEMPUH..??
apakah yang di maksudkan REDAH..??


Monday, 1 November 2010

kau nak JALAN LURUS orang BOLEH bawa..kau nak pilih JALAN SESAT pun ada orang BOLEH tolong bawakan..

agak menarik tajuk ku kali ini...
life in universiti...
bila sebut universiti..
semua pandang HEBAT..MEGAH..BANGGA...

HEBAT mane mahasiswa kini...
MEGAH mane nyee universiti kini..
BANGGA mana ILMU yang anda kecapi di sini...??


Thursday, 10 June 2010

Aku RATU.. Kau PUTERA.. ?? Sapa Yang Perlu Jaga Sapa..??


entah kenapa..menitis air mata ku mendengar kata2 dari putera ini kepada ratu2 ciptaan ILLAHI..
betapa kecewa nyaa putera apabila melihat tingkah laku ratu kini yg sangat terus menerus melakukan maksiat..
diri ini bkn hadir untuk membela kaum adam..tetapi bagi diri ini yg sangat lemah jugaa..
terasa malu dgn diri sendiri yang masih tidak mampu mengawal diri dan kadang2 jatuh tanpa sedar..
siapa harus di persalah kan?
bkn hadir untuk menunding jari kepada sesiapa..cuma ingin memperingat kan.
buat diri ana dan kaum hawa yang laen..
  • jagai laa peribadi mu..jgn biar kan kumbang trus menhisap madu mu..sesungguhnya madu mu sgt berharga..
  • jagai laa harta yg paling berharga buat diri mu..agar tidak di pandang dan di sentuh oleh lelaki yang rosak hati dan nafsunya..
  • dekati lah diri mu dgn maha PENCIPTA..sesungguh nya DIA sentiasa ada untuk kite jika kite trus dekat dgn NYA..
  • jgn rasa diri hina dgn kesilapan lalu! BANGKIT laa sahabat ku..ALLAH itu sentiasa ada utk kamu..dia yang wujud kan kita..jgn takut untuk kembali kepada MAHA PENCIPTA..
buat kaum adam..
  • Tolong laa..tolong hadir dlm diri kaum hawa sebagai pemimpin..
  • Tolong laa..tolong hadir dlm diri kaum hawa sebagai pembimbing..
  • Tolong laa..tolong hadir utk membantu kaum hawa dlm mencari cinta ilahi..
  • Tolong laa..tolong jangan tinggal kan kaum hawa rosak diarus kegelapan dan kemewahan dunia..
  • Tolong laa..tolong jangan biarkan kaum hawa leka dgn pujian2mu yang hanya dusta belaka...
  • Tolong laa..beri kami kekuatan rohani..jgn biarkan kami jatuh di lembah maksiat..
buat hati ini..
  • Jangan jatuh pabila ujian menghampirimu..
  • Jangan cepat berubah peribadimu..
  • Jangan HIPOKRIT dengan TUHAN mu..
  • Jangan putus asa mengajak TEMAN2 mu ke arah kebaekan..
  • Jangan lalai dengan pujian2 terhadap diri mu..
  • Jangan RIAK dengan KELEBIHAN mu..
  • Jangan BERDENDAM dgn HAMBA TUHAN mu..
  • Jangan DENGKI dgn kelebihan orang lain..
  • Jaga amanah dr TUHAN mu..
  • Jaga amanah dr IBU BAPA mu..
  • Jaga amanah dr GURU2 MU..
  • Jaga amanah dr SAHABAT2 mu
  • Jaga maruah dan harga diri mu..
DUNIA INI HANYA LAH PINJAMAN SEMATA2..SEDARI LA..HIDUP INI IBARAT RODA..KADANG2 KITA DI ATAS..KADANG2 KITA DIBAWAH..BAYI YANG DILAHIR KAN..DI BAWA DR SYURGA..PUTIH KAIN NYA..TETAPI PABILA SUDAH DEWASA..KAIN YANG PUTIH ITU MENJADI BERWARNA-WARNI..KADANG2 IA NAMPAK INDAH DI PANDANG..KADANG2 IA NAMPAK SEPERTI CONTENGAN YANG TIADA ERTINYA..TELAH ALLAH BERI AMANAH KEPADA KITE UNTUK MENCORAK ARAH HIDUP DI PENTAS SEMENTARA INI..TERPULANG KEPADA KITA UNTUK MENCORAK @ MENCONTENG KAIN ITU..
harap sahabat2 paham maksud tersirat dalam kata2 ini..maaf jika ada yang tersentuh di hati..ana hanya seorang hamba yang tidak pernah putus melakukan kesilapan..dan hanya ingin berkongsi pandangan yang ada..
harap dapat komen atau pandangan2 dr sahabat yg mendengar dan mempaca link ini

Tuesday, 25 May 2010

perlu ke memakai tudung besar..??(labuh)

TAK PERLU!!!
=> alaa asal ikut syarat cukup la...
=> alaa kalo pkai tudung labuh tp akhlak pown x btl wat pe..??
=> mcm pkai tudung labuh tue bgus sgt..??
=> sama je laa tudung labuh ker..tudung bawal ke tudung mcm ikin ke..selendang mcm yuna ker..kn tutup aurat juga..
=>allah x pandang laa paras rupa..yang penting hati tue..
=> dak tudung labuh lg truk prangai dorg dr x pkai tudung..

PERLU!!!
=> tuntutan dlm islam..
=> sebagai perlindung diri..
=> menjauhi zina..
=> mendapat pahala..


Friday, 23 April 2010

ISLAM DATANG DENGAN ASING, ISLAM BERAKHIR DENGAN ASING, SESUNGGUHNYA SANGAT BERUNTUNGLAH PADA MEREKA YANG TERGOLONG DALAM GOLONGAN YANG ASING..

Pasti semua tertanya- tanya apakah sbnr nye maksud yg tersirat dalam kata2 ini..
ingin ku kongsi kan kata2 ini pada sahabat2...
kite sedar kehidupan kini sgt berbeza berbanding pada zaman rasulullah...

"ISLAM datang dengan ASING"kite tahu rasulullah membawa islam dlm keadaan umat nya tidak mengerti akan agama islam..
bukankah itu dianggap asing bg org yg x tahu akn kewujudan islam..???



"ISLAM akan berakhir dgn ASING"dan x perlu di tunggu akhir zaman..zaman skrg sahaja..segala perlakuan yg berlandas kan syariat islam di anggap asing..
sebagai contoh..
N x penah ber"couple"..xpernah SMS dgn lelaki..rakan2 smua mengejek c N yg di katakan konon nya x laku laa..x ikut trend laa..pikiran kolot laa..
tdk kah kita terfikir..sebenarnyaa couple@berkawan dgn kawan yg tdk sejenis itu haram dlm islam jika membuat kan hbgn itu mendekati zina..??
zaman sekarang couple itu di anggap tidah asing lg kn..??nauzubillah..,
byk jika ingin di beri contoh..


Monday, 18 January 2010

Buat Wanita



Wanita yang suci adalah wanita yang di jaga ALLAH..

Tidak sedikit pun ALLAH membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya..

Kerana ALLAH teramat mencintainya..

Tetapi andai kita bergelumang dengan CINTA lelaki..

Dimana ALLAH untuk menjaga kita..??

ALLAH seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita..

Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan CINTA seorang lelaki..

Bermakna ALLAH mahu mengambil kita kembali untuk dijagaNYA..

Mengapa masih ragu2..?

"Kekuatan usah ditunggu tapi harus di cari"

Hargailah di atas kesempatan yang ALLAH berikan..

"sebesar2 dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita rasa berdosa melakukannya"
-imam Ghazali-

Thursday, 14 January 2010

Perubahan Perlukan Pengorbanan

memang sukar tuk tempuhi kehidupan sebagai seorang remaja..
remaja zaman tuk kite kenali sape diri kite..??
kemana arah tuju kite..??
kemana kite nak bawa diri kite..??


kini x mcm dulu..
alhamdulillah..
org kata niat baek..ALLAH bagi yg baek..
kehidupan di matrikulasi KEDAH sgt bermakna buat aku yang masih mencari diri aku sebenar..
kini aku hampir temui..
tapi masih mencari..



SABDA nabi"sebaek-baek perhiasan adalah wanita solehah"



Wednesday, 13 January 2010

Wahai Wanita Solehah


WAHAI WANITA SOLEHAH..
jgn risau akan jodohmu..
kerana MUSLIMIN yang bijaksana itu..
tidak akan terpaut pada wanita hanya pada KECANTIKAN dan LIRIKAN SENYUMAN..
pada pujuk rayu sorang wanita yang meruntuhkan IMANNYA..
Sesungguhnya..
lelaki itu adalah PEMIMPIN KEPADA WANITA ..
andai belum sampai jodohmu..
anggaplah bahawa lelaki yang kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinan bagi memimpin dirimu....
kerana wanita itu pasti ada kekurangan nya..
dan lelaki yang benar2 layak..
pasti akan hadir untuk melengkapi kekuranganmu itu

Hidup Ini Hanya ada 3 Hari

SEMALAM..
allah sayang kan kite...
HARI INI..
hanye menanti..
jika masih ade hari ESOK..
ESOK..
msh ade yg semalam,hari ini dan esok..
RENUNGkan LAA..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~Comment My Blog~